onsdag 25 mars 2009

Påsk inspiration från Grönbergs Interiör!




Det är ett tag kvar till påsk men affärerna har börjat propagandan! Påsk är inte min favvis högtid, maten är väl sisådär. Är det inte bara julmat fast med påsk tema dvs lamm istället för skinka? Det är ju jul(påsk)must, ägghalvor, potatisgratäng, prinskorv och massa choklad?
Hmm, kanske är vi svenskar lite "ofantasifulla" när det kommer till högtidsmat?
Vi bara kör på sammma vid varje tillfälle- och de där ägghalvorna med räkor, majonäs och en dillvippa- haha ja det är inte fest om inte den är med!

Jaha, nu skall jag inte dissa detta för mycket...
Man är ju faktiskt ganska sentimental och det smakar ju ändå rätt bra, hade nog inte vart lika stämningsfullt med en paella eller en thaimats portion sådär på påskafton :-)!


Jag har varit på den underbara affären Grönbergs Interiör och tagit lite inspirationsbilder för påsk!
Skyltfönstret var inte klart sa de men jag tycker det är otroligt vackert, kan inte se hur det skulle bli finare!





Här har de gjort otroligt vackra påsk ägg!
En idè att sno... hehehe...




Übercoolt! Bevis för att ett påskägg inte behöver vara tacky:-)!

6 kommentarer:

  1. guuuud vad snygga de svara äggen var!!!!
    /sara

    SvaraRadera
  2. Tjäna:-)! Jamen visst är de! Och jag tror inte att de är så svåra att göra... Lite hobbyfärg, lim, tyll och kanske en schysst lyxig knapp? Lycka te:-)!

    SvaraRadera
  3. har redan gjort tre :)ska göra fler å lägga på ett stort fat med några värmeljus,eller i en glascylinder å ha på golvet!ingen bebbe???KRAM!!!//Sara

    SvaraRadera
  4. Åh va kul!Låter helsnyggt! Lägg ut dem på bloggen sen så jag får se? Jag har gjort två till vänners barn- pilligt men kul:-)! Ingen bebbe än tyvärr... Nu har jag gått 8 dagar över tiden. Det är riktigt segt att vänta. Hoppas den kommer snart! Kram!

    SvaraRadera
  5. 8 dagar!!!shit vad jobbigt!jag tyckte 4 var tillräckligt:)du verkar väldigt pigg som du är å flänger runt ;)nästa helg har vi finanskisevent å då ska jag kamma hem förstapriset=fest för personalen=vin!!!du är bjuden!hahaha
    /Sara

    SvaraRadera
  6. Det där förstapriset är jag säker på att det går till er, ni är ju grymma eventmakare:-)!Tackar f inbjudan! Ja, jag önskar att jag ngn gång får chans att åka uppåt! Det hade vart kul att besöka er! Kram!

    SvaraRadera