onsdag 18 februari 2009

Waching paint dry...

Ja, det brukar man ju säga att man hellre gör än något man absolut inte känner för...


Däremot visste jag ju inte att det var så spännande att titta på spackel när det torkar! Man står där och kikar med stora ögon och ett fånigt smil på läpparna då man blickar ut över de gråa duttarna, som sitter likt noter över skruvhålen på gipsplattorna. Egentligen är det ju inte så spännande, det är väl fantasin om framtiden som skenar iväg när man utbrister- Gud så fint det blir!
V föreslog att vi skulle ha en annan färg än helvitt i matsalen, tror han menade något sånt här:





Bilden är lånad härifrån.
Riktigt snyggt med vita och svarta möbler, tror det hade passat oss.




Har hittat en tapet från Mulberry som jag tror blir perfekt till porslinskåpet:-)! Har sänt efter ett färgprov så det lägger jag upp när jag fått det. Tapeten är blå/guld men här kan ni se mönstret. Tjusigt va?
I senaste Elle Interiör såg jag att de gjort ett porslinskåp på samma sätt som vi planerat- great minds think alike:-)!

2 kommentarer:

  1. Hej där gravidlediga tjejen....

    Va skönt det låter och dessa veckor unnar jag dig verkligen. Skönt och ägna sig på heltid till att verkligen boa in dig. Jag är helt med V om den färgen. Jag tycker den är skitsnygg men det måste vara exakt rätt färg och till vita lister och vitt tak är den fantastisk!
    Bra smak han har...

    mysmy, mia

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Tackar, ja det ska bli härligt...
    haha, kul att du säger det nu ska jag säga va han sa:
    Jag: Såg du bilden, var det den färgen du menade?
    Han: Var inte den vit?
    Mmmm, han har bra smak men får hålla sig till att välja gipsskivor tror jag efter den kommentaren:-)... Kram!

    SvaraRadera