tisdag 10 februari 2009

Shoppa 2nd hand?

Hej!
Har fått frågan från flera håll vart man bäst shoppar 2nd hand!
Här kommer en liten skattkarta till mina bästa smultronställen:-)...

1. Reningsborg,Västra Frölunda Öppettider: Lö 10-13
Här gäller det att vara tidig, en karavan av fyndare slingrar sig fram längs vägen till affären som är stor som en idrottshall ungefär. Eftersom det är en välgörenhets affär är priserna väldigt humana och utbudet varierande.
Har gjort några riktigt bra fynd här!

2. Östhjälpen, Jonsered Öppettider: Ons 15-19 Lö 10-13
Här är det låga priser på mycket kitsch, den svarta pantern hittade jag här!
De har även ofta bra utbud av antika möbler.

3. Vinden, Alingsås Öppettider: Ons 13-18 Lö 10–13
Har inte varit här på flera år men kommer ihåg att då var det bra utbud och en fräsh affär. Checka hemsidan.


4. Saron Kyrkan, Linnèstan Öppettider: To 16-19 (ej möbler) Lö 10-13

Samma sak här, har inte varit på länge men vet att det är ett riktigt poppis ställe för många. Kön börjar redan före de öppnat! Minus dock för att det är svårt att få tag på parkering...

5. Erikshjälpen, Mölndal Öppettider: On 13-18 Lö 11-14
Ganska sunkigt ställe, tyckte jag sist jag var där men kan vara värt att kolla in.
Har för mig att V hittade gamla coola teknikprylar här, typ Nintendo och skrivmaskin!

2 kommentarer:

  1. Åh, tack! Massor av bra tips. Nu är jag uppbokad flera helger framöver...

    SvaraRadera
  2. Vassego:-)! Hoppas att du hittar ngt fantastiskt!

    SvaraRadera