söndag 8 februari 2009

The One- kom tillbaka!


Åh, jag minns den besvikelse och uppgivenhet jag kände den dagen jag var i Stockholm för att besöka min favoritaffär The One och de hade stängt! Stängt för gott, flyttat, upphört, finito alltså! Den största besvikelsen var att man insåg att man missat en grym utförsäljning... Tycker det är riktigt tråkigt att de inte finns kvar, hos dem hittade jag en gång en matsalstol som jag aldrig kommer att lyckas finna i den klassen igen... Den var så vackert formad, stoppningen så skön att man hade kunnat sitta tre nobelmiddagar på raken, och färgen sådär fantastisk ljusgrå så att den matchade det mesta men ändå skulle kunna dölja en såsfläck... Åh, denna stol. Jag kommer inte glömma den. Tyvärr kunde jag inte köpa den , de hade bara 6 kvar och jag behöver 10 till matsalen.
Idag har jag vart på IKEA och funderar på den här men tyvärr bleknar den i jämförelse... Hmm, finns The One kvar i Dubai? Och vad kostar en biljett:-)?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar