lördag 24 januari 2009

Shopping 2nd hand

Som den sanna miljökämpe och välgörenhetsgivare jag är, för att det är inte alls så att jag gör det här för skojs skull:-)...
Har jag idag varit på 2nd hand igen!
Fick syn på den här helt galna pantern och tänkte att man kunde spraymåla den så som de gjort med hunden jag visade häromdagen. Tror detta kan bli riktigt coolt.



PS. Pantertanter…
Kolla i bakgrunden, en söt och trevlig tant som spelade piano på 2nd hand cafeet och tyckte att jag skulle köpa pantern!




Jag fann också denna oljemålning, tycker att den är vacker men lite vemodig…
Men den tilltalar mig ändå.





Var osäker i affären men så här ser den ut hemma, det blågråa i tavlan gjorde sig bra i hallen på väg upp till vinden.


V och jag har en jättebra lösning för 2nd hand shopping, jag kollar runt, han är hemma och kikar på tv. Jag mmsar en bild när jag hittat något jag tycker vi behöver. Som tur är han så snäll så han har ännu inte sagt nej till något än! Funkar finfint!
Nu får det gå ett tag tills jag går på 2nd hand igen, har flera DIY projekt som måste bli klara före jag får köpa fler!

2 kommentarer:

  1. jag måste säga att jag beundrar din kreativitet och förmåga att vända (strunt)saker till roliga prylar!tänk om jag var lite mer sådan...malin

    SvaraRadera
  2. Vad du e go! Tack! Du får hänga me nästa gång, tror L skulle bli jätteglad om du kom hem m en porslinpanter:-)...Kram!

    SvaraRadera